Tuesday, December 9, 2008

Terperangkap

Pami ajk aku g ktm seremban sbb nk hntr jijah kepunyaan die 2. Tanpa brpkr pnjg aku pun oke jelah sbb tiade pekerjaan mase 2. Nk sembelih lembut ujan lebat pulak smlm jd tahun dpn yelah hehe. Mule2 kiteorg ikut jln dlm pastu kuar kt highway pedas-linggi. Sebelum masuk area senawang je kesesakkan lalu lintas pun berlaku. Agk pnjg la jgk smpi kt nilai jem. Cis klau aku tau cm ni baik aku duduk umh je. Waktu pun da nk hampir mghrb.

p: mat kite g sne trus jelah
m: ha??? g mane? kate ktm seremban
p: da lewat la mat. kite g balakong jaye je umh sepupu jijah
m: oke

Huh jauh la pulak perjalanan ari ni. Aku pun duduk diam je kt blkg smbil pandang kiri pandang kanan hmmm bosan gile ank2. Smpi sane dlm pukul 8mlm. Rumah yg nk ditujui agk jauh kedalam. Pandang kiri kanan bnyk anjing brsepah2 kt tepi jln. Kt stesen minyak pun ade. Pelik je.

m: ha smpi pun. eh pami asl mati enjin?? nk g mane
p: ala mat kite masuk kejap je
m: weh segan la. ko pkr ni hari raye biase ke
p: aku pun segan jgk tp masuk jelah
m: adoii.. smpi sni kite beraye

Kt dlm umh agk keras mcm batu la jgk. Sbb xpenah kenal pun tuan rumah ni. Tp nasib baik die oke. Time ksh abg botak yg baik ati :) Lps mkn kite org pun blek. Nasib baik prjalanan blek lancar.


No comments: